spejling


Spejling

En tanke om noget andet fik et fuldendt og fuldkomment billede til at sprænges i et utal af splintrede dele.

Hver eneste del og splint af billedet rummer helhedens enhed.

Hver eneste del og splint spejler og rummer i dybden billedet af uendelige helhed.

Jeg ser ud på en verden med en overskyet himmel sløret af tanker om frygt og forestillinger om mangel.

Jeg ser ud på en verden, der spejler min indre tilstand.

Verden er et spejlbillede af en tanke, der gemmer sig i mit sind.

Hvad er det, jeg vælger at tænke og tro

Hvad er det, jeg ser derude?

Hvad er det, jeg ser i vandets spejlende flade?

Hvad er det, jeg giver min tro?

Ser jeg skønhed eller forfald?

Ser jeg Himmel eller helvede?

Opfatter jeg stilhedens fred eller omskiftelighedens skingre basuner?

Jeg ser ned i vandets spejlende flade og lader mig synke helt ind i mit indre,

hvor jeg søger efter helhedens dybde og sandhed.

Jeg ser ud i verden og ser en verden af forskellighed og adskilte kroppe og individer.

Jeg ser splinterne af et ituslået billede og ønsker at se det hele billede.

Et blad hviler på vandfladen. Det er sluppet fri af en gren og er svævet gennem luften, inden det landede i et billede, der spejler den tilsyneladende verden.

Også jeg synes at være en adskilt del og en splint af det splintrede billede. Et adskilt aspekt i et utal af dele, der synes at være forskellige, fordi de fremtræder som sådan for vore sanser.

Kig i dybden af spejlet og splinten og se den Himmel, som findes dér. I hver splint og hver del findes vejen til at samle det knuste billede til en helhed igen.

Vi ér een og den samme. Vi ér eet helt og fuldkomment billede, der aldrig virkeligt kan skilles ad.

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

