lykkens pamfilius, det er mig

Ofte flyder bloggen her over med min glæde over at bo lige her på dette sted i verden, i Mårup på Samsø.

I dag kommer der lidt mere af slagsen.

Tilda og jeg har været ude at gå en dejlig tur i frisk blæst fra nordøst og strålende solskin over marker og hav.

Det er jo sådan, at der er alt, hvad man kan ønske sig her, hvor jeg bor. Når altså man gerne vil leve på landet og tæt på naturen. Og på dagens gåtur fik vi noget af det hele.

Vi gik igennem landsbyen, hvor jeg bor i et gammelt fiskerhus med en lille have i kanten af en mose, og forbi Dagli’Brugsen, der ligger med udsigt over marker, bakker og havet fra parkeringspladsen.

Gåturen fortsatte ad landevejen mellem marker med et vidt udsyn mod havet, der i dag var et glitter af sol over små krapbølger, der gled udad med fralandsvinden. Lærkerne hang over markerne og sang, men indimellem forsvandt lyden næsten i blæsten.


Forenden af vejen ligger havnen. En lille hyggelig havn med rødmalede træhuse, der rummer restaurant, kiosk og faciliteter til turisterne, der kommer ad havvejen i deres fritidsbåde om sommeren.


Lige før havnen drejede Tilda og jeg ind ad en markvej, der danner skel mellem marker og stranden. En jordvej, der fører helt hen til begyndelsen af skoven og fortsætter langs skovkanten tilbage til landsbyen. Vi valgte dog at gå langs havet et stykke længere, før vi drejede ind ad en anden sti, der fører gennem skoven og tilbage til landsbyen.

Kan du se, vi har det hele her?

Hvad kan man ønske sig mere?

Ikke lige noget jeg kan komme i tanke om.

Dette indlæg blev udgivet i Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

