tusindfryd og pippi power

I dag hentede jeg en pakke i pakkeshoppen hos den lokale brugs.

I pakken var en gave til mig selv. En gave til mit indre kreative legebarn. Kært barn har mange navne og et af dem er Tusindfryd, et andet Tornerose.


Gaven er en kop. Det er gaver fra mig til mig jævnligt.


Har du ikke nok kopper og krus, kunne man eller jeg eller fornuftens stemme måske spørge. Helt afgjort! Faktisk har jeg alt for mange kopper og krus og tænker jævnligt på at skille mig af med nogen af dem og give dem videre til en anden, der gerne vil have dem.


Denne kop er en fuldstændig passende kop til Tusindfryd og Tornerose, der er vågnet efter 100 år. Det er nemlig en Pippi kop lavet af kunstneren Helle Deichmann.

En Pippi power kop. Med det bedste citat fra Pippis egen mund:

“Det har jeg aldrig prøvet før så det klarer jeg helt sikkert!”

Pippi er perfektionistens totale modsætning. Pippi er fyldt med energi, glæde og gåpåmod. Mens perfektionisten kan kvæle ethvert initiativ og enhver glæde.

Pippi power koppen er en gave for at fejre glæden, kærligheden og kreativiteten i mit indre.

Koppen blev pakket ud, vasket af og straks taget i brug. Og efter formiddagskaffen blev den båret med ind til arbejdsbordet, hvor jeg satte mig ned og bare nød at være i dette kreative arbejdsrum, der er dedikeret til leg, eksperimenter og kreative udtryk.

Jeg så mig omkring, kiggede på nogle af de materialer som gemmer sig alle vegne og på stakken af malerier bag reolen og arbejdsbordet. Og så fik jeg øje på et billede, jeg malede af mit indre kreative barn for nogle år tilbage. Et billede, der blev lagt til side og gemt af vejen sammen med en masse andre billeder.

Der var hun jo. Tusindfryd, Tornerose og Pippi. På ryggen af en ørn flyvende over verden med livslyst og eventyrlyst i øjnene.

Den gang for år tilbage malede jeg hende omgivet af lys, flyvende i et rødt rum. Og nu hvor jeg genså hende, besluttede jeg mig for at male det røde rum over, sådan at hun nu flyver over verden i lys i stedet for at blive født ind i verden.


Velkommen Tusindfryd, Tornerose og Pippi. I spejler den sprudlende indre glæde, der er min naturlige tilstand.

Jeg byder den glæde, livslyst og energiske gåpåmod, som I symboliserer, velkommen til at træde mere frem i mit liv. I den tilstand kender jeg og kan jeg udtrykke mig selv, mit Selv.

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

