hverdagsliv i skoven

Hver eneste morgen er det en fryd at træde ud på terrassen og ud mellem de høje træer. Grunden danner en lysning i skoven, og hele vejen rundt er der løvtræer og vældige graner og fyrretræer, der strækker sig højt mod himlen.

Jeg nyder udelivet her, hvor alle måltider indtages på terrassen, og hvor aftnerne nydes samme sted med vin i glassene og uldtæppe om benene, hvis det er nødvendigt. Og hvor vi går ture med Tilda i skoven og langs Arresø.

Skoven byder på et rigt dyreliv og masser af fugle. Vennen i skoven har de sidste par år arbejdet på at gøre en krage tam. Den bliver kaldt på og fodret hver dag, og den kalder selv og gør opmærksom på, hvis den ikke har fået noget. Der bliver kastet mad ud tæt på huset på plænen, som den vandrer rundt og samler eller spiser med det samme. For tiden har den familien med. og fodrer ungerne på plænen.

I morges da jeg trådte ud i den friske blæst, sad den øverst i et kæmpe fyrretræ og gjorde højt opmærksom på, at den var klar til fodring.


Jeg er så småt gået i gang med et nyt kreativt projekt. Skulpturelle både! I sidste uge fik jeg inspiration til at lave både formet i metaltråd og med håndlavet papir på skroget. Nogle både kan bare være formet af metaltråd uden papir. Jeg har idéer til både stående og hængende både. Og i går kom et billede ind i min bevidsthed af, hvordan jeg kan begynde at bygge skroget på et skib op fæstnet til en sokkel.

Vennen i skoven hjalp mig med at flække et stykke birketræ og hugge fladen til til to sokler, og nu er jeg gået i gang med at forme begyndelsen på skroget med den metode, som jeg er blevet vist for mit indre blik.


Vennen i skoven veksler mellem arbejdet på sit bogprojekt “Eros bog” på den store skærm i stuen med Tilda sovende ved sin side i sofaen og at beskære træer og lave flis af grenene.

I dag holdt vi lidt fri, da vi i formiddag var en tur i Hundested, hvor vi spiste is, gik tur ved havet, og jeg fik plukket en buket vilde blomster med hjem til skovværkstedet.


 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

