lørdag i skoven

I dag har jeg fri fra udstillingen, som Anne-Marie Valton har passet. I morgen er sidste åbningsdag, hvorefter jeg pakker det hele sammen igen.

Endnu en gang er jeg blevet bekræftet i, at jeg ikke skal have et galleri eller have jævnlige udstillinger, som jeg skal bruge tid på at passe. Min tid skal bruges til at arbejde i i stedet for.

I dag på min fridag har jeg taget hul på at male på lærred. Et billede på lærred var blevet kasseret her i skoven, og jeg har fået det til at male over. Det er kraftigt lærred, og jeg er gået i gang med at male det gamle billede over og danne en ny lys malegrund at arbejde videre på. Resterne af hvid akrylfarve, som jeg havde på lager her i mit lille skovværksted, er blevet spartlet på lærredet. Og når det er tørret i bund, kan jeg gå i gang med at male lag på lag, til jeg har malet mig i kontakt med det kommende billede.


I eftermiddag har vi været i Frederiksværk, hvor en ny café åbnede. Caféen ligger på et hjørne på gågaden med gårdhave og grund ned til kanalen, hvor der er plads til nogle få borde. Her sad vi så og drak kaffe med udsigt til kanalen, broer, gamle gule huse og ænder.


 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

