lukke ned og lukke op

I dag har Anne-Marie Valton og jeg haft en fin eftermiddag sammen, inden vi lukkede og slukkede for min udstilling.

Jeg pakkede værkerne sammen i kasser, der blev stillet ud i bilen, hvor de bliver stående, indtil turen går hjem til Samsø sidst på måneden. Og galleriets rum skiftede helt karakter med tomme vægge og delvist tomme rum, klar til at en ny ophængning af Anne-Maries ikoner, der har været sat til side.

Med færdiggørelsen af udstillingen er det blevet tid  for mig til at holde lidt fri her i skoven.

I morgen har jeg givet mig selv en hel fri dag helt til mig selv. Ingen planer, ingen gøremål, ingen aftaler. Undtagen den med mig selv og så dagens gåture med Tilda. Meget passende har vennen i skoven lavet aftaler uden for skoven, så jeg får det hele for mig selv hele dagen.

Det er blevet tid til at lukke op for indadvendtheden og igen synke ind i stilheden og fordybelsen.


Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

