på staffeli i det fri

I lørdags landede jeg igen i skoven, hvor internettet var blevet slået ud af et lynnedslag. I dag er en ny homebox blevet etableret, og jeg er igen online. Men egentlig har det været rigtig fint med et par dage fri fra nettet.

Tiden er blevet brugt til at slappe af, læse og skrive og på den måde genindtage mit lille hus i skoven. Og efter at have skrevet side op og side ned flere gange i løbet af søndagen hentede jeg det forberedte lærred frem fra udhuset og gik i gang med at male et underlag af farver.  Som jeg har skrevet om før, kan jeg mærke, at jeg skal male mig i kontakt med de motiver, som venter på mig, nu hvor jeg genoptager at male på lærred efter en næsten 10 år lang pause.

Da jeg vågnede i morges, kom visioner ind i bevidstheden af, at motiverne skal være helt enkle og rustikke i deres struktur, og at billederne nærmest skal være minimalistiske i motiver og udtryk.

Her i eftermiddag har jeg været i gang med at male og spartle lag på lag af hvid farve ovenpå bunden af farver.

Jeg nyder at stå der og bare lægge farver på lærredet og se, hvor det kommer til at føre mig hen.


Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

