i dag er sådan en dag …

Opholdet i skoven er blevet forlænget med et døgn, så vi kunne få en hel fri dag sammen inden afrejsen.

Vi har været på en cykeltur gennem Tisvilde Hegn, hvor vi igen parkerede cyklerne og gik gennem Troldeskoven ud til havet.

Ellers er det en stille dag, hvor vi er fordybet i hver sit skrivearbejde.

Jeg er gået i gang med at læse alle mine tekster til samlingen “Rejsen tilbage til mig selv. Notater fra stilheden” igennem. Både for at få et overblik over teksternes indhold og for at få en fornemmelse af, hvordan tekstsamlingen skal struktureres for at give den kommende bog form og opbygning. Og endelig også for at få en fornemmelse af, om der skal skrives flere tekster, eller om det, der skal blive til en samlet bog, er der allerede.

Det er første gang, jeg læser de mange tekster, der er skrevet over flere år, igennem som en sammenhængende tekstsamling. Og det er interessant for mig at se, hvordan erkendelsesprocesser viser sig som spiralbevægelser gennem teksternes forløb. Emner kommer igen på et nyt og dybere erkendelsesniveau, nogle endda flere gange undervejs.

Vejret er mildt i dag, og jeg nyder at sidde ude på terrassen midt i skoven og læse.


Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I skriveværkstedet. Bogmærk permalinket.

4 svar til i dag er sådan en dag …

  1. 1annemarie siger:

    Jeg glæder mig helt vildt til at læse din bog Ilse. Den er også min på en vis ❤

  2. Det må være så hyggeligt at gennemgå det hele (:

    – A

Skriv et svar

