hjemrejsedag og gearskift

I dag er sidste dag i skoven i denne omgang.

Det er pakkedag og hjemrejsedag.

Og det er dagen for et indre og ydre skift fra samværets fylde til alenehedens fylde.

I tankerne er jeg allerede på vej hjemad til hverdagslivet i huset ved havet, samtidig med at jeg stadig befinder mig her i skoven. Bevidsthedsmæssigt hænger jeg lidt i fri luft uden jordforbindelse nogen af stederne.

I tankerne forbereder jeg mig til at skifte til indadvendtheden, fordybelsen og den daglige rytme i livet i havets nærhed.

Jeg glæder mig til at vende tilbage til det lyse skriverum under taget med udsigt over mosen, der kommer mere og mere til syne, efterhånden som bladene falder af træerne og der bliver nyt udsyn i vinterhvilen.


Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Hverdagsliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

