det er den tid på året …

Det er den tid på året, hvor duggen hænger som perler på grene om morgenen.


Det er den tid på året, hvor turisterne er rejst hjem, og roen har sænket sig over øen.

Det er den tid på året, hvor rødhalsen synger solo, og solsorten plukker bær.

Det er den tid på året, hvor V-formede flokke af knævrende gæs flyver over øen mod nord.

Det er den tid på året, hvor jeg går lange ture i skoven og ved havet uden at møde nogen.

Det er den tid på året, hvor fuglene igen flokkes om foderet i min have.

Det er den tid på året, hvor solnedgangen gløder på himlen, og tusmørket falder på, mens jeg lufter hunden før aftensmaden.

Det er den tid på året, hvor jeg kan se myriader af stjerner fra min hovedpude på vågne, klare nætter.

Det er indgangen til den stille tid på øen. En tid jeg nyder og trives i.


Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

