Forberedelser, mens jeg venter på regn og fri tid

Der er knastørt i min have og på øen og mine vandtønder er tomme. Mens regnen væltede ned andre steder i landet, kom der kun 5 dråber her, så jeg venter og håber stadigt på, at regnen også kommer hertil og vander alt det tørre og fylder tønderne op igen.

I dag er en praktisk forberedelsesdag. Jeg har lige taget en plade glutenfrie håndværkere ud af ovnen og sat to plader quinoaboller ind, også glutenfrie naturligvis. Senere er planen at lave en stor portion vegetarmad, som jeg kan spise af nogle dage.

Jeg har besluttet mig for at holde en uges stille retreat hjemme hos mig selv fra i morgen.

Det er blevet tid til en periode, hvor jeg trækker mig tilbage fra verden, fra at være udadvendt og fra snak og samvær. Det er blevet tid til at være stille, være indadvendt og fokuseret på min indre verden.

Det er tid til stilhed og fordybelse i mit eget selskab i mange dage i træk uden aftaler med andre end mig selv.

Efter et års kreativt projekt med skabelse af nye værker til sommerens udstilling og til afholdelsen af den med al den udadvendthed, som det rummede, er det nu blevet tid til at skifte spor og vende indad.

Derfor er min kalender blevet ryddet for aftaler den kommende uge, så der er fri tid til bare at være.

Jeg er blevet inspireret og vejledt til at tegne intuitivt hver dag i denne uge udover at skrive, som jo er en af min naturlige måder at være indadvendt og fordybet på.

Fri tid til at være indadvendt, til at skrive og tegne intuitivt, til at gå ture og være med himlens farver, havets rytme, skovens blide styrke og hedens lilla lyng; lige her hvor jeg bor.

Denne retreat begyndte at kalde mere og mere i mig i ugen, der lige er gået efter udstillingen.

Jeg mærker, at jeg står ved en port til en ny begyndelse, og denne retreat er måden for mig at gå ind gennem porten på.

Jeg ved ikke, hvad der venter mig, men jeg ved og mærker, at noget venter. Noget lysende, skinnende, glædesfyldt og meningsfyldt.

Og mens jeg håber på regn og nyder, at lyset gennem skydækket er blødt, og at der er skruet ned for varmen udenfor, bager jeg brød og laver andre praktiske forberedelser til glæde for mig selv i den kommende tid.

Må også din dag være fredfyldt og med glæder i vente.

Dette indlæg blev udgivet i At skrive livet, Hverdagsliv, Inspiration og praksis, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.