Skiftedag

I dag er skiftedag. Mellem påske og hverdag. Mellem samvær og alenehed

Påsken var en tid med samvær, med ture rundt på øen, en tid med dybe, berigende og klargørende samtaler, nærvær og nærhed, gåture, påskemad, vin og fyldt chokolade.

Nu er vennen på vej hjem til sin skov, sit arbejde og sit hverdagsliv. Jeg er midt i skiftet til hverdagslivets daglige praksis og alenehedens indadvendte fokusering.

Ligesom jeg glæder mig til en periode med samvær, glæder jeg mig til en periode for mig selv.

Jeg glæder mig til hverdagslivet i min egen rytme. Jeg glæder mig til den daglige praksis, dens rytme og fokus. Jeg glæder mig til igen at være i skriftens og fordybelsens indre rum.

Solen skinner, som den stort set har gjort hele påskeugen igennem. Foråret er køligt som sædvanligt, fordi det kolde hav omkring øen holder temperaturen nede. Men det er umiskendeligt forår.

Haven er fyldt med blomster i mange farver, lyden af summende bier, fuglesang, duften af mirabelleblomster og grønne blade, der er i gang med at åbne sig.

Jeg hviler i en tilstand af glæde, fred og taknemmelighed over dette liv, der er mit.

Dette indlæg blev udgivet i At skrive livet, Hverdagsliv, Natur, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.