Dagbogsnotat fra skoven, 1

Velkommen mandag og en hel, ny uge i skoven.

Vennen i skoven har taget en ældre kat til sig, siden Tilda og jeg var her sidst. Katten, der har fået navnet Triskele, har haft et noget omtumlet liv. Derfor er vi meget opmærksomme på at lære de to dyr at være her i skoven sammen på en måde, så Triskele stadig føler sig tryg i sit hjem og på sit sted.

Tilda har jo været vant til at bo sammen med katten Sif og er meget interesseret i at komme tæt på og opfordre til leg. Heldigvis har hun også forståelse for, at hun skal respektere at give Triskele afstand. Triskele viser tiltagende nysgerrighed i forhold til Tilda efterhånden som hun har forstået, at Tilda ikke er farlig.

Triskele er hurtigt blevet tryg og fortrolig ved mig. Jeg er vant til katte, har levet sammen med mange af dem de sidste 40 år. At Triskele er tryg ved mig og ved, at vennen passer på hende, har medvirket til, at dyrene nu efter en uge frit kan bevæge sig rundt og omkring hinanden både ude og inde. Heldigvis skal vi være her i længere tid, så dyrene kan nå at lære hinanden at kende, så det bliver mere ligetil næste gang, vi kommer herover.

I dag har jeg været ude at køre min anden prøvetur i “min nye” bil. Efter at have haft delebil på Samsø de sidste 4 år er der dukket en bil op, som jeg nu har fået til rådighed på fuld tid. Vennen har købt denne brugte bil, der har krog på, så den kan trække hans campingvogn. Når campingvognen ikke skal ud at køre, hvilket den formentlig sjældent skal, så har jeg bilen til rådighed, mens vennen kører i sin nye fine elbil.

At få en bil til rådighed på fuld tid gør, at jeg igen frit kan køre, hvorhen jeg vil, og hvornår jeg vil. Delebilordningen har været fin for mig, da jeg ikke kører særlig meget, men ordningen gav ikke mulighed for, at jeg kunne køre herover og blive i længere tid. Det kan jeg nu igen.

Jeg nyder at være her i skoven. Jeg nyder at have min skrivehytte, hvor der er ro og rum til fordybelse og skrift. Jeg nyder at gå de daglige ture med Tilda rundt i den smukke forårsskov og mærke dens høje, lyse og lette energi. Og vi nyder hinandens selskab og vore gode snakke.

Dette indlæg blev udgivet i At skrive livet, Hverdagsliv, Rejseliv, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.