Dagbogsnotat fra skoven, 4

Livet her i skoven er stille og roligt, enkelt og ligetil.

Min sædvanlige daglige praksis fortsætter her som jeg plejer at have den derhjemme i huset ved havet. En forskel er, at Tilda og jeg går tidligt morgentur som det første på dagen. Vi er jo lige her, hvor vi kan gå tur.

Dagen begynder tidligere her end hjemme. Jeg vågner simpelthen langt tidligere, og Tilda og jeg har gået morgentur så tidligt som klokken 6. Det er ikke sket derhjemme. Det er som om skoven vækker os og kalder os ud.

Jeg tilbringer meget af tiden i min skrivehytte, hvor jeg har tid og rum til fordybelse, til at skrive og til bare at være stille.

Vennen i skoven og jeg spiser alle måltider sammen og drikker kaffe sammen i løbet af dagen, men bruger ellers en del tid ved hver sin computer i hver sit hus. Hver dag læser jeg et eller to afsnit i Tekstbogen i Et kursus i mirakler højt for os, og vi glæder os over at dele disse fordybelsesstunder og lytte til den stemme, der taler til os i Kurset. Vi er meget taknemmelige for at dele vores tilgang til verden og livet med hinanden og for at kunne følges ad på vejen Hjem.

Vores liv er blevet fredfyldt og uproblematisk og mere og mere i samklang. Vi er tydeligvis den rette partner at følges med for hinanden og giver hinanden det, som vi har brug for på vores vej. Det kan være som et spejl. Det kan være som en hjælper. Det kan være til at minde os om, hvad vi virkeligt er i det indre. På mange måder er vi meget forskellige, og vi har levet helt forskellige liv, men bevidsthedsmæssigt er vi nået derhen, hvor vi kan følges ad i større og større samklang.

Vi mennesker går den vej, som er vores. Den kan se helt forskellig ud, men målet er det samme, og vi når målet på den måde, der passer til os hver især. Som jeg ser og forstår det.

Det er pinse, og vi fejrer, at Helligånden kom ned til os. Det oplever jeg og er jeg bevidst om hver eneste dag. Helligånden er min indre Vejleder og Fører på min vej tilbage til Gud. Helligånden er vores indre forbindelsesled til Gud, mens vi oplever at være i denne verden. Min forståelse af Helligånden og Gud er en anden end Kristendommens forståelse af Jesus, Helligånden og Gud.

Dette indlæg blev udgivet i At skrive livet, Hverdagsliv, Inspiration og praksis, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.