Hjemme igen

Tilda og jeg landede hjemme på Samsø i går sidst på eftermiddagen.

Da jeg kørte af færgen og mod nord, mærkede jeg øen kærligt lægge sig omkring mig som en bærende og favnende omslutning. Hjemme igen. Hjemme i dette lille, fine øsamfund omkranset af havet.

Jeg undrer mig over, hvor meget alting kan nå at gro på bare knap 4 uger. Øen og min have fremstår overvældende frodig, frisk og grøn.

Som altid, når jeg har været på et længere ophold i skoven omgivet af høje, brede trækroner, opleves det som at komme ud under åben himmel at vende tilbage til øen. Himlen er høj. Havet ses, når man bevæger sig rundt. Der er vidde og udsyn. Jeg bliver aldrig træt af den oplevelse og udsigt.

Det er skønt at være hjemme igen. Skønt at være hjemme i mit eget hus og mine egne omgivelser. Skønt at lande i den ro, der er grundtonen her på øen.

Dagen i dag bruger jeg på at lande. Pakke ud, købe ind, falde på plads her.

Både Tilda og jeg nyder at vende tilbage til vores sædvanlige daglige praksis og rytme.

Dette indlæg blev udgivet i At skrive livet, Hverdagsliv, Rejseliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.