Fra tankefrø til handling

På min intentionsliste for juni måned, som jeg skrev og delte i går, såede jeg en del tankefrø. Faktisk har disse tankefrø simret i min bevidsthed i nogen tid, nogen i lang tid.

I dag har jeg brugt min skrivetid på at skrive mig længere ind i disse tanker, ønsker og intentioner.

Det handler både om praktiske ting i hus og have, om hvordan jeg ønsker at leve mit liv denne sommer på Samsø og om de kreative intentioner, jeg har.

Konklusionen på det hele er, at jeg skal gå fra tanke til handling. Der skal handling til på alt det, jeg gerne vil. Hvis jeg ikke handler på det, ender det som urealistiske og urealiserede dagdrømme.

En dagdrøm er blot en dagdrøm. Et bolche man kan gå rundt og sutte på uden at få andet ud af det.

Helt generelt handler det om at få glæde og forventning til at være drivkraft for handlingen. Uanset om det er havearbejde, maleri eller at rydde op og køre til storskrald.

Glæden er drivkraften.

Glæden ved at gå fra tanke til handling. Og til sidst glæden ved resultatet og ved at leve og praktisere det, som jeg gerne vil.

Min intention er at få mest mulig overensstemmelse mellem tanke, ord og handling i alle mit livs områder. Når den mangler, mærker jeg det. Nogen gange kan jeg være lidt tungnem eller uvillig til at se den mangler. For når jeg indser, at den mangler, må jeg forholde mig til, hvor den mangler og hvilken indsigt, det giver mig. Der skal som regel indsigt og erkendelse til, før jeg når til at få etableret den manglende overensstemmelse.

Det er ofte handling eller manglende handling, der er problemet. Noget i mig stopper mig i at handle, som jeg tænker, siger eller skriver, at jeg gerne vil. Det handler altid om en eller anden ubevidst tanke om mig selv, der på et dybere plan hindrer mig i at udfolde en tanke i handling.

Når jeg får øje på, at jeg dagdrømmer, og der ikke er overensstemmelse mellem tanke, ord og handling, er det tid til for mig at stoppe op og se mig selv efter i sømmene. Hvad er det jeg har gang i, som jeg ikke var bevidst om?

I dag fokuserer jeg på klarhed om konkrete handlinger på mine tankefrø, så jeg kan få det frie, lykkelige og kreative liv, jeg hver morgen fortæller mig selv, at jeg ønsker.

Må din søndag være fyldt med klarhed og indre og ydre solskin.

Dette indlæg blev udgivet i At skrive livet, Inspiration og praksis, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.