Forårsjævndøgn

Dagen er blevet 12 timer lang og natten ligeså. Nu tager dagen over i længde og reducerer natten, indtil vi når sommersolhverv.

Lange, lyse dage ligger foran os det næste halve år. Det glæder jeg mig til og over.

Netop som jeg var i gang med at male på lærred, kom inspiration til at skrive. Skriften begyndte at kalde mere og mere, og i dag har jeg brugt formiddagen til at skrive i.

Jeg skriver intuitivt og følger den sætning, der kaldte mig til at skrive. Jeg lader tankestrømmen flyde, ucensureret og frit og følger nysgerrigt med i, hvor skriften fører mig hen. En tekst har kaldt på mig, og jeg har ladet den bringe til verden gennem mig.

Nu vil jeg give mig selv en gave i form af en gåtur i eget selskab og uden hund. Jeg vil gå over i skoven og være med, hvad der møder mig der.

Forårslyset skinner skarpt gennem et diset skydække, og det kalder mig ud at gå tur.

Må også din dag være båret af glæde.

Dette indlæg blev udgivet i At skrive livet, I skriveværkstedet, Inspiration og praksis, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.